معرفی کتاب‌های صوتی پر طرفدار

معرفی کتاب‌های صوتی پر طرفدار در طول روز ساعت ‌های زیادی در آمد و شد هستید؟ یا ساعت‌ ها در آشپزخانه مشغول پختن غذا؟ شاید هم در صف انتظار می‌کشید یا که ساعت‌ها با کامپیوتر کار می‌کنید. فرقی نمی‌کند، برای همه‌ی ما در طول روز زمان‌هایی وجود دارد که ناگریزیم آن‌ها را سپری کنیم، بی‌آنکه […]

معرفی کتاب‌های صوتی پر طرفدار

در طول روز ساعت ‌های زیادی در آمد و شد هستید؟ یا ساعت‌ ها در آشپزخانه مشغول پختن غذا؟ شاید هم در صف انتظار می‌کشید یا که ساعت‌ها با کامپیوتر کار می‌کنید. فرقی نمی‌کند، برای همه‌ی ما در طول روز زمان‌هایی وجود دارد که ناگریزیم آن‌ها را سپری کنیم، بی‌آنکه از همه‌ی توان ذهنی‌مان استفاده کنیم. گاهی به خاطر اینکه روزها و ماه‌ها سپری می‌شوند بی‌آنکه کتابی بخوانیم از دست خودمان شاکی می شویم. اما می‌توانیم راه‌ چاره‌ای برای مشکلمان پیدا کنیم. آن هم گوش دادن به کتاب های صوتی است.

در این یادداشت چند کتاب صوتی پرطرفدار و پرفروش طاقچه را معرفی کردیم. می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید، نمونه‌ای از آن را در سایت کتاب طاقچه گوش کنید و در نهایت برای خرید کتاب صوتی و دانلود آن تصمیم بگیرید. البته در سایت کتاب طاقچه می‌توانید کتاب صوتی رایگان هم دانلود کنید.

 

دنیای کتاب‌های صوتی

کتاب صوتی راهی برای زنده‌کردن وقت‌های مرده‌ی بین کارهای روزانه‌مان است و شاید به همین دلیل است که مردم روز‌به‌روز به خرید کتاب صوتی تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

 

اما کتاب صوتی چیست؟

این سوالی است که ممکن است برای خیلی‌ها قبل از خرید کتاب صوتی پیش بیاید. کتاب صوتی مفهوم چندان جدیدی نیست، اما این روزها رونق بیشتری پیدا کرده و افراد زیادی را مشتاق خود کرده است. کتاب صوتی که با نام کتاب گویا هم شناخته می‌شود، کتابی است که یک یا چند گوینده متن آن را عیناً خوانده‌اند و به صورت یک فایل صوتی در اختیار ناشران یا نرم افزار کتاب صوتی قرار داده‌اند.

 

چرا کتاب های صوتی محبوب و پرطرفدار شده‌اند؟

شنیدن کتاب‌ها راحت‌ترین راه مطالعه آن‌هاست. خصوصا اگر بخواهید کتاب‌ها را در یک نرم افزار کتاب صوتی بشنوید، مطمئنید همواره این نرم افزار در دسترس شماست و می‌توانید با خیالی آسوده هرجا و هرمکان و در حال هر فعالیتی، به شنیدن کتاب موردعلاقه‌تان مشغول شوید.

در تمام آن لحظاتی که در حال دویدن یا قدم‌زدن هستیم، از کار به خانه بازمی‌گردیم و توی مترو یا اتوبوس چشمان خسته‌مان را رو ‌هم گذاشته‌ایم تا لحظه‌ای آسوده باشند، یا میان انبوه ماشین‌ها در ترافیک سنگین خیابان یا اتوبانی گرفتار شده‌ایم،‌ یا مشغول رفت‌وروب خانه هستیم یا حتی اگر اهل کارهایی هستیم که می‌توانیم همزمان بخشی از هوش و حواسمان را به ‌جای دیگر بدهیم، چه چیزی بهتر از شنیدن کتاب های صوتی است؟

کتاب های صوتی مسیر کتابخوانی را هموارتر کرده‌اند و کمک می‌کنند بتوانید کتاب‌های بیشتری را به لیست مطالعه‌شده‌هایتان اضافه کنید.

 

کتاب صوتی همان پادکست است؟

ممکن است برخی تصور کنند کتاب صوتی همان پادکست است، اما این تصور اشتباه است. این دو، چند تفاوت اصلی دارند. اول اینکه متن کتاب صوتی، دقیقا متن یک کتاب است که قبلا به صورت الکترونیکی و یا چاپی منتشر شده است و برای خرید کتاب صوتی آن نیاز به اجازه ناشر و مولف است. اما متن و محتوای پادکست عموما توسط عوامل سازنده تهیه می‌شود. تفاوت دوم در مورد کتاب های صوتی و پادکست در این است که عموما پادکست‌ها به صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرند.

روش تامین مالی آن‌ها به صورت پرداخت داوطلبانه و یا جذب حامی (اسپانسر) برای پادکست است. اما کتاب‌های صوتی (مانند نسخه‌های الکترونیکی یا چاپی‌شان) عموما با دریافت هزینه در اختیار ما قرار می‌گیرند. تفاوت سوم و مهم میان کتاب‌های صوتی و پادکست در مدت زمان آن‌ها است. پادکست عموما محتوایی است که هر قسمت آن بین ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌کشد. اما کتاب صوتی مدت زمان مشخصی ندارد و مدت زمان آن وابسته به عواملی مانند تعداد کلمه‌ها و صفحه‌های کتاب، سرعت خوانش گوینده یا گویندگان، شیوه‌ی تدوین، شیوه‌ی اجرا و… است.

 

کتاب صوتی مناسب چه کسانی است؟

مخاطبان اولیه‌ی کتاب های صوتی نابینایان بودند. اما در حال حاضر مخاطبان خرید و خرید کتاب صوتی از نابینایان فراتر رفته و خیلی‌ها هنگام انجام کارهایی که نیاز به تمرکز کم‌تری دارد، به کتاب صوتی گوش می‌دهند. حتی زمان‌هایی که چشممان از انجام کارهای روزانه خسته شده، می‌توانیم یک کتاب صوتی را بگذاریم که پخش شود و چشممان را ببندیم و دل بسپاریم به دنیای کتاب.

 

حجم کتاب‌های صوتی معمولا چقدر است؟

بسته به مدت زمان کتاب، حجم فایل کتاب صوتی تغییر می‌کند. اما شما می‌توانید قبل از خرید کتاب صوتی و دانلود، در نرم افزار یا سایت کتاب طاقچه حجم فایل هر کتاب را ببینید. همچنین در این نرم افزار کتاب صوتی، فصل‌های مختلف کتاب به صورت جداگانه قابل دانلود هستند. برای همین می‌توانید به مرور کتاب صوتی‌تان را دانلود کنید و دنیای کتاب صوتی را وارد زندگی خود کنید.

 

چرا کتاب‌ها را در اپلیکیشن کتاب صوتی طاقچه بشنویم؟

طاقچه یکی از بزرگترین سایت های دانلود و خرید کتاب صوتی و الکترونیکی و چاپی است که محتوایش را به‌صورت قانونی و با رعایت حق کپی‌رایت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در طاقچه می‌توانید به سه صورت کتاب‌ها را تهیه کنید:

شیوه اول، خرید کتاب‌ صوتی یا چاپی است. در صورت خرید کتاب صوتی، کتاب برای همیشه در اختیار شماست و می‌توانید در هر زمانی کتاب را در نرم افزار یا سایت کتاب طاقچه مطالعه کنید. حتی اگر به هر دلیلی کتاب دیگر در طاقچه قابل دریافت نباشد، شما به کتابی که خریداری کرده‌اید دسترسی خواهد داشت. در صورت خرید کتاب چاپی نیز نسخه‌ی فیزیکی کتاب به آدرس دلخواه‌تان ارسال می‌شود.

شیوه دوم، خرید اشتراک طاقچه بی‌نهایت است. در این حالت با پرداخت حق عضویت، برای مدت خاصی می‌توانید به بیش از ۲۹ هزار جلد کتاب از مجموعه ۱۰۵ هزارتایی طاقچه دسترسی داشته باشید. در این حالت تا زمانی که اشتراک شما فعال است، بدون محدودیت می‌توانید در طاقچه کتاب بخوانید. بعد از اتمام زمان اشتراک شما، کتاب‌ها از دسترس شما خارج می‌شوند. اما با خرید دوباره‌ی اشتراک، می‌توانید مطالعه‌ی کتاب‌ها را از آنجایی که رها کرده‌اید، ادامه دهید.

شیوه سوم، دانلود رایگان کتاب صوتی و کتاب الکترونیکی است. در طاقچه بیش از ۲۰هزار کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد که تعداد خوبی از آن‌ها کتاب های صوتی رایگان هستند.

 

بهترین کتاب های صوتی که باید بشنوید

مغازه خودکشی

کتاب صوتی مغازه خودکشی نوشته‌ی ژان تولی و درباره دنیاییست که در آن همه چیز تهی از شور زندگی‌ست و غم و غصه آن چنان همه جا را فرا گرفته که مردم حسی برای زندگی کردن در آن ندارند. شهری که نه گل و گیاه دارد و نه هوای پاک، و مردم محیط زیست را نابود کرده‌اند. پرفروش‌ترین مغازه‌اش هم، مغازه فروش وسایل خودکشی متنوعی برای هر سلیقه و بودجه مثل انواع و اقسام سم‌ها، گلوله، گیاهان کشنده، تیغ‌های آلوده به کزاز، طناب، و… برای پایان دادن به زندگی است. یک بیزینس خانوادگی دلگیر، متعلق به خانواده تواچ، که با به دنیا آمدن فرزند کوچکشان همه چیز تغییر می‌کند.

کتاب صوتی مغازه خودکشی با صدا و اجرای جذاب هوتن شکیبا منتشر شده است برای خرید کتاب صوتی به سایت کتاب طاقچه مراجعه کنید.

 

برادران کارامازوف

در مقدمه‌ی کتاب صوتی برادران کارامازوف نویسنده قهرمان رمان را آلکسی فیودورویچ کارامازوف معرفی می‌کند. آلکسی یا آلیوشا سومین پسر فیودور پاولویچ است که راوی عقیده دارد او اصلا مرد بزرگی نیست اما با این وجود او را قهرمان داستان می‌داند. این موضوع تا پایان داستان خواننده را درگیر می‌کند و خواننده باید به این سوال پاسخ دهد که چرا آلکسی فیودورویچ قهرمان این رمان است. فیودور پاولویچ دو بار ازدواج کرده است و سه پسر دارد. بزرگ‌ترین پسرش یعنی دمیتری فیودورویچ از زن اولش است و دو پسر دیگر یعنی ایوان و آلیوشا از زن دومش هستند. در فصل‌های اول این رمان داستان این خانواده سرگذشت هر کدام از پسرها روایت می‌شود.

کتاب صوتی برادران کارامازوف، این اثر ماندگار را با ضبط سه بعدی و با صدای گرم و جذاب آرمان سلطان‌زاده، از بهترین گویندگان انتشارات صوتی آوانامه منتشر شده است برای خرید کتاب صوتی به سایت کتاب طاقچه مراجعه کنید.

 

اثر مرکب

کتاب صوتی اثر مرکب کتابی محبوب و تحسین‌شده از دارن هاردی نویسنده و ایده‌‌پرداز موفقیت است. هاردی در این کتاب ایده‌های خود را برای دستیابی به موفقیت شرح داده است. روش او بر پایه‌ی قدم‌های مثبت کوچک و بر اساس «آهستگی و پیوستگی» بنا شده است. روش هاردی نظام‌مند و فراتر از یک ایده‌ی کلی است، او به موفقیت یک‌شبه اعتقاد ندارد و مخاطبانش را به صبر و پیوستگی دعوت می‌کند؛ در این‌راه دست آن‌ها را نیز خالی نگذاشته و قدم به قدم با آن‌ها پیش می‌رود.

کتاب صوتی اثر مرکب را اکبر عباسی و شاهین بیات به فارسی ترجمه کرده‌اند. نسخه صوتی آن با صدای آرمان سلطان‌زاده منتشر شده است برای خرید کتاب صوتی به سایت کتاب طاقچه مراجعه کنید.

 

یک عاشقانه آرام

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام نوشته‌ی نادر ابراهیمی است که توسط انتشارات نوین کتاب گویا و با گویندگی پیام دهکردی منتشر شده است. این کتاب، داستان معلمی به نام گیله مرد است که در جریان مبارزات قبل از انقلاب ۵۷ عاشق دختری به نام عسل می‌شود. این رمان، روایت فراز و نشیب و جوانه زدن این عاشقانه آرام است.

این کتاب با صدای دلنشین پیام دهکردی از لطافت عشق در دوران تناقض‌ها و ناآرامی‌های روزگار سخن می‌گوید. پناه بردن به لطافت و زیبایی در زمانی که ملالت و کهنگی ما را محاصره کرده است. اگر به دنبال شنیدن از چنین عشقی در زمان‌های تاریخی هستید و زبان شاعرانه و ادبی را در یک داستان می‌پسندید، این رمان مناسب شماست. همچنین اگر به خواندن رمان‌های ایرانی و ادبیات فارسی معاصر علاقه‌مندید، این کتاب را از دست ندهید! برای خرید کتاب صوتی به سایت کتاب طاقچه مراجعه کنید.

 

کتابخانه نیمه‌شب

کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب رمان تکان‌دهنده‌ای است که برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز از نگاه مخاطبان شده است. این رمان از تأثیر انتخاب‌های کوچک و بزرگ در زندگی ما سخن می‌گوید و جایی میان زندگی و مرگ است. کتابخانه ی درون این رمان صوتی، کتابخانه‌ای بی‌انتهاست که داستان واقعی هر انسانی در آن منعکس شده است. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز نیز بوده است.

 

شازده کوچولو

کتاب صوتی شازده کوچولو شاهکار بی‌نظیر آنتوان دوسنت اگزوپه‌ری، داستان سفر یک شهریار کوچک از سیاره‌ی خودش به زمین است. شازده کوچولوتمام چیزهایی را که دیده و شنیده، برای دوستش، یک خلبان هواپیما تعریف می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی شازده کوچولو برای تمام علاقه‌مندان به آثار بزرگ ادبی دنیا، تجربه‌ای عمیق و لذت‌بخش است. همه‌ی مردم دنیا می‌توانند از شنیدن این کتاب صوتی بی‌نظیر لذت ببرند. برای خرید کتاب صوتی به سایت کتاب طاقچه مراجعه کنید.

 

باشگاه پنج صبحی‌ها

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی‌ ها اثر رابین شارما نویسنده و سخنران انگیزشی کانادایی است. این کتاب هم بیانیه‌ای برای موفقیت، هم کتابی سرگرم‌کننده و در عین حال هوشمندانه برای مفیدتر بودن و هم همراهی برای یک زندگی زیباست که با راهکارهایی که ارائه می‌کند، زندگی شما را تا ابد متحول خواهد کرد. این اثر با ترجمه رضا اسکندری آذر و صدای شاهین علایی نژاد در نشر نون منتشر شده است. برای خرید کتاب صوتی به سایت کتاب طاقچه مراجعه کنید.

 

چشم‌هایش

چشم‌هایش شاخص‌ترین اثر بزرگ علوی و روایت یکی از دوستداران نقاش معروفی به نام استاد ماکان است. ماکان هنرمند و مبارز سیاسی‌ست که آقای ناظم به دنبال کشف راز مرک مشکوک استاد ماکان است و در ادامه‌ی داستان حدس می‌زند که مرگ استاد با یکی از تابلو‌های او در ارتباط است. او تلاش می‌کند زن به تصویر کشیده شده را پیدا کند تا به این راز دست پیدا کند. با پیدا شدن فرنگیس (زنی که به تصویر کشیده شده) پرده از راز مرگ ماکان برداشته می‌شود.

 

معرفی ۲ کتاب صوتی پرطرفدار رایگان

همانطور که در ابتدای یادداشت گفته شد، برخی از کتاب‌های صوتی طاقچه به‌صورت رایگان برای دانلود قرار داده شده‌اند. در ادامه دو کتاب صوتی پرطرفدار رایگان را معرفی می‌کنیم.

 

خسرو و شیرین

کتاب صوتی خسرو و شیرین منظومه‌ای مثنوی، سروده‌ی نظامی گنجوی شاعر سده‌ی ششمی ایرانی است. این کتاب یکی از پنج‌ گنج یا مجموعه‌ی خمسه‌ی نظامی است. نظامی این اثر را در نیمه‌ی دوم قرن ششم هجری آفرید. هسته‌ی داستان خسرو و شیرین عشق خسرو پرویز ساسانی و شیرین شاهزاده‌ی ارمنی است. این داستان راویان متعددی دارد اما روایت نظامی برجسته‌ترین آن‌ها است. برخی ریشه‌های خسرو و شیرین را ادبیات فولکلور کردی می‌دانند.

کتاب صوتی خسرو و شیرین، گزیده‌ای از این منظومه است که به‌همت انتشارات ماه‌آوا و با خوانش رضا عمرانی و راضیه هاشمی در سایت کتاب طاقچه منتشر شده است.

 

ربه‌کا

کتاب صوتی ربکا اثری از دافنه دو‌موریه است. این رمان درباره زن جوانی نوشته شده است که به‌عنوان ندیمه‌ی زنی میانسال با او سفر می‌کند‌ و در یکی از این سفرها با مرد ثروتمندی به نام ماکسیم دووینتر آشنا شده و با او ازدواج می‌کند و به خانه‌‌ی بسیار زیبایی می‌رود که توسط روح همسر سابق شوهرش تسخیر شده است!