تمجید رئیس سازمان سینمایی از اقدام یک خیر سینمایی در تربت حیدریه

تمجید رئیس سازمان سینمایی از اقدام یک خیر سینمایی در تربت حیدریه رئیس سازمان سینمایی کشور در تربت حیدریه گفت: سینمای ایران به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ساختارهای آموزشی و پرورشی کشور نیاز به حمایت و همگرایی ملی دارد و ابتکار آقای ابراهیمی خیر و واقف شهرستان تربت حیدریه در وقف و اهدای زمین قابل […]

تمجید رئیس سازمان سینمایی از اقدام یک خیر سینمایی در تربت حیدریه

رئیس سازمان سینمایی کشور در تربت حیدریه گفت: سینمای ایران به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ساختارهای آموزشی و پرورشی کشور نیاز به حمایت و همگرایی ملی دارد و ابتکار آقای ابراهیمی خیر و واقف شهرستان تربت حیدریه در وقف و اهدای زمین قابل ستایش و قدردانی است.

به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه در ادامه سفرش به خراسان رضوی به شهرستان تربت حیدریه رفت و در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه و جمعی از مسئولین، هنرمندان و هنر دوستان شهرستان تربت حیدریه به گفتگو نشست .

در این نشست رئیس سازمان سینمایی گفت: ۱۵شهرستان در استان خراسان رضوی سالن سینما ندارد؛ محمد خزاعی با بیان اینکه در کشور ۶۰۰ سالن سینمای فعال داریم و در مقایسه با کشورهای منطقه و دنیا عقب هستیم افزود: ۲۲۵شهر بالای ۵۰ هزار نفر هیچگونه سالنی ندارند و با نگاه دولت سیزدهم تا پایان سال ۲۰۰سالن سینمایی در کشور فعال خواهند شد و این عدد در استان خراسان رضوی ۳۵ سالن خواهد بود.

رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: تنها راه حل احداث سالن سینما در تربت‌ حیدریه ورود بخش خصوصی است و ما از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت خواهیم کرد.

خزاعی بیان کرد: : ابتکار آقای ابراهیمی خیر و واقف شهرستان تربت حیدریه در وقف و اهدای زمین برای احداث دفتر انجمن سینمای جوانان ایران قابل ستایش و قدردانی است.

وی ادامه داد: سینمای ایران به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ساختارهای آموزشی و پرورشی کشور نیاز به حمایت و همگرایی ملی دارد.

به گفته وی، با توجه به سرعت توسعه سالن سازی در کشورهای منطقه و جهان معتقدیم در کنار اهتمام به تولید، محتوای غنی به نهضت سینماسازی با مشارکت بخش های خصوصی  نیاز داریم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه سینما در میان نهادهای اجتماعی خاطرنشان ساخت: باید به سمت جریان سینمایی پایدار و هدفمندی برویم که طیف های مختلف اجتماعی به کارکردهای آن به‌ مثابه یک مدرسه و دانشگاه باور کنند و در آن صورت بخشی از کمبودها و عقب ماندگی ها در حوزه زیرساخت از طریق مشارکت بخش های خصوصی ‌‌حتی خیرین تامین می شود.

به گفته وی با هدف توسعه زیرساخت علمی و آموزش و پرورش نیروی انسانی کارآمد در زمینه‌ سینما به عنوان وجه اصلی توسعه پایدار با کمک خیرین نهضت سینماسازی ایجاد کنیم.

وی ضمن ارائه آماری از تعداد شهرستان های بدون سینمای کشور و یادآوری اینکه برای تجهیز و راه اندازی و تکمیل امکانات هر سالن یک و نیم میلیارد تومان هزینه لازم است گفت: برای ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث سینماها باید شرایط و فضای ورود از جمله تسهیلگری در قوانین و مقررات، درنظر گرفتن فضای تجاری در کنار فضاهای فرهنگی هنری را فراهم کنیم .

خزاعی همچنین با تاکید بر لزوم راه اندازی و تجهیز یک سالن سینما برای بهره برداری اهالی این شهرستان از فیلم های در حال اکران تا زمان ساخت سینمای جدید گفت: رعایت استانداردها و قوانین و مقررات، برای حفظ امنیت هنردوستان در سالن های سینما است و تا ساخت سالن سینمایی جدید می‌توان از ظرفیت سینمای سیار استفاده کرد.

امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده ایام عید نوروز امسال مردم تربت حیدریه در یک مکان مناسب از اکران فیلم های نوروزی استفاده کنند.

همچنین در این نشست هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر گفت: در صورتی که مسئولین شهرستان تربت حیدریه ساختمانی یا فضایی را که قابلیت تغییر کاربری دارد شناسایی و معرفی نمایند این موسسه آمادگی خود را برای نصب تجهیزات سینمایی تا فروردین ۱۴۰۲ اعلام می کند.

این نشست روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

خزاعی، تربت حیدریه

خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه در سفر یک روزه خود از نمایشگاه عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه بازدید نمودند که با شاهنامه خوانی و خوشامد گویی توسط دانش آموز تربت حیدریه در ورودی نمایشگاه عکس زعفران همراه بود.

این برنامه در راستای کلان برنامه وزارت ارشاد و برنامه جامع سازمان سینمایی با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی، و توسعه زیرساخت های سینمایی صورت گرفته است.