نقش حماسه‌سازان و قهرمانان ملی بر دیوارهای فردوس

نقش حماسه‌سازان و قهرمانان ملی بر دیوارهای فردوس بخش نقاشی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه فردوس مشهد گشایش یافت. آثار هنرمندان نقاش مشهدی در بخش ویژه استانی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش درآمد. آیین گشایش این نمایشگاه با حضور یوسف امینی، جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، […]

نقش حماسه‌سازان و قهرمانان ملی بر دیوارهای فردوس

بخش نقاشی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه فردوس مشهد گشایش یافت.

آثار هنرمندان نقاش مشهدی در بخش ویژه استانی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش درآمد. آیین گشایش این نمایشگاه با حضور یوسف امینی، جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و به کوشش مؤسسه آموزش عالی فردوس برگزار شد.

نمایشگاه نقاشی این دوره از جشنواره با آویختن ۷۵ اثر از ۳۳ هنرمند بر دیوارهای نگارخانه فردوس، گشایش یافته است. نام هنرمندانی چون حکیمه حکمی، احمد پژمان،محمدحسن مهدوی نیا، مهدی شده، زهرا طالبی جاغرق و خدیجه فدوی در میان این ۳۳ هنرمند دیده می‌شود که حکایت از استقبال اهالی نام‌دار هنر از جشنواره دارد.

حسین طالبی، دبیر بخش نقاشی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اعلام این خبر افزود: آثار این دوره ، نقاشی با رنگ روغن و آبرنگ است که تا بیست و هفت آبان در معرض دید هنردوستان قرار دارد.

وی با اشاره به موضوع ویژه استان در این دوره خاطرنشان کرد: آثار ارائه شده در موضوع ویژه استان یعنی قهرمانان و حماسه‌سازان ملی به نمایش درآمده‌اند.

طالبی در پایان از برگزاری کارگاه آموزشی و آیین بزرگداشت پیشکسوتان نقاشی در حاشیه‌ی این نمایشگاه خبر داد.