سیزدهمین جشنواره تئاتر سودای عشق به ایستگاه آخر رسید

سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج (سودای عشق ) استان خراسان رضوی در دو بخش صحنه ای و خیابانی با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید . به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج« سودای عشق» ظهر امروز  ۱۹ […]

سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج (سودای عشق ) استان خراسان رضوی در دو بخش صحنه ای و خیابانی با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید .

به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج« سودای عشق» ظهر امروز  ۱۹ آبان ماه، در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد.

این گزارش می افزاید: بر اساس آرای هیات داوران سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج خراسان رضوی در بخش پوستر و بروشور، سید ارشیا هاشمی، طراح پوستر و بروشور نمایش «انتظار با بوی نرگس» برگزیده شد. در بخش گریم، اعظم‌السادات عزیزی، طراح گریم نمایش «الهه سنگ» و گریم نمایش «رویای صادقه» رتبه برگزیده را کسب کردند و در بخش نور، مصطفی آهی، رتبه سوم برای نمایش «ژان»، وحید ذاکری، رتبه دوم برای نمایش «الهه سنگ» و سید محسن هاشمی رتبه اول برای نمایش «انتظار با بوی نرگس» را کسب کردند.

در بخش موسیقی با تقدیر از سید امیر امیری برای نمایش اکسنت و محمد کاهویی برای نمایش «دختری از جنس اشک»، لوح تقدیر به مهدی حسنی برای نمایش «انتظار با بوی نرگس» اهدا شد؛ هادی کسایی رتبه دوم برای نمایش «رویای صادقه» را کسب کرد و جایزه رتبه اول موسیقی به مهران لایزال برای نمایش «الهه سنگ» رسید.

همچنین در بخش طراحی لباس و صحنه رتبه سوم به صورت مشترک به سیدمهدی وحیدی برای نمایش «رویای صادقه» و پروانه ناظران برای نمایش «اکسنت»، رتبه دوم به سیدمحسن هاشمی برای نمایش «انتظار با بوی نرگس» و رتبه اول به طراحان صحنه و لباس نمایش «الهه سنگ»، شهناز میرزا دوستی و هادی شیبانی اعطا شد.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم را زهره دین‌پور برای نمایش «ژان» و مبینا عیدآبادی برای نمایش «دختری از جنس اشک» به صورت مشترک کسب کردند و رتبه دوم به لیلا هنرخواه برای نمایش «الهه سنگ» رسید. حکیمه خاکزاد برای نمایش «انتظار با بوی نرگس» نیز حائز رتبه نخست شد.

در بخش بازیگری مرد با تقدیر از تمام بازیگران نمایش «تقاطع غیر همسطح» رتبه سوم به حسن چودن برای نمایش «اکسنت» و علیرضا ضیاچمنی برای نمایش «رویای صادقه»، رتبه دوم به علی تاجیک و ناصر رجب‌زاده برای نمایش «الهه سنگ» و رتبه نخست به عباس جانفدا برای نمایش «شیرعلی» رسید.

در بخش متن جایزه ویژه به مهدی سیم‌ریز، نویسنده «تقاطع غیر همسطح» تعلق گرفت و جایزه متن برگزیده به فرشید تمری برای نمایش «الهه سنگ» ‌ رسید. در بخش کارگردانی نیز رتبه سوم به محمدعلی صباغی برای نمایش «اکسنت»، رتبه دوم به احمد اکبرزاده برای نمایش «انتظار با بوی نرگس» و رتبه اول به عبدالحکیم حشمتی برای نمایش «الهه سنگ» رسید.

یادآور می‌شود: در آخرین روز از سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج (سودای عشق ) مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به تماشای سه کار نمایشی نشست .

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به همراه جواد روشندل رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، نمایش خیابانی “من مامون نیستم” به نویسندگی رضا صابری و کارگردانی کریم جشنی ،نمایش “انتظار با بوی نرگس” نویسنده زینب صالح پور و کارگردان احمد اکبرزاده کاری از شهرستان تربت حیدریه در محل سالن تئاتر بهار، و نمایش “هوا” نویسنده و کارگردان علیرضا صنعتی از شهرستان خواف در محل مجموعه تئاتر شهر را به تماشا نشستند