افتتاح ۳۵ سالن سینما در خرسان رضوی تا پایان سال‌جاری

افتتاح ۳۵ سالن سینما در خرسان رضوی تا پایان سال‌جاری رئیس سازمان سینمایی از پروژه‌های سینمایی خراسان رضوی بازدید کرد و از افتتاح ۳۵ سالن سینمای استان تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی،محمد خزاعی معاون‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و […]

افتتاح ۳۵ سالن سینما در خرسان رضوی تا پایان سال‌جاری

رئیس سازمان سینمایی از پروژه‌های سینمایی خراسان رضوی بازدید کرد و از افتتاح ۳۵ سالن سینمای استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی،محمد خزاعی معاون‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی به همراه هیاتی در نوزدهمین سفر استانی به خراسان رضوی به منظور بررسی مسایل و مشکلات سینماگران و حمایت از فعالیت ها و برنامه های سینمایی به خراسان رضوی سفر کرد.

این برنامه در راستای کلان برنامه وزارت ارشاد و برنامه جامع سازمان سینمایی با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی، و توسعه زیرساخت های سینمایی صورت گرفته است.

خزاعی درنشستی که با حضور سینماگران و مدیران موسسات سینمایی استان خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به مشکلات پیش روی هنرمندان شهرستانی برای تولید ،تهیه و پخش آثارشان و نیز رقابت برای حضور در جمع هنرمندان پایتخت گفت: مهمترین دلیل انجام سفرهای استانی به مراکز استانها و شهرستانها و انجام برنامه ریزی های تحولی ،آگاهی به مشکلات مبتلا به در خصوص منابع، امکانات ،تجهیزات و مراحل ساخت فیلم در شهرستانها است که متاسفانه باعث مهاجرت هنرمندان فیلمساز به تهران شده است.

این مقام مسئول ضمن اشاره فعالیت ۶۰۰ سینما در کشور گفت : چراغ سینما باید روشن بماند و چرخه اقتصادی فعالیت های سینمایی بچرخد. .

وی افزود: اغلب شهرستان‌های کشور در زمینه زیرساخت عقب بوده و بیش از ۲۲۵ شهرستان با جمعیت ۵۰ هزار نفری فاقد سالن سینما هستند. در خراسان رضوی نیز ۱۲ شهرستان فاقد سینما هستند.

خزاعی از بهره برداری و اضافه شدن ۳۵ سالن سینمایی استان خراسان رضوی تا پایان امسال به چرخه سینماهای استان خبر داد و اضافه کرد: ناگفته نماند با این حال خراسان رضوی از وضعیت بهتری‌نسبت به بسیاری از استان‌های کشور برخوردار است و دومین استان سینمایی و سومین پرمخاطب آن در سطح کشوری است.

خزاعی با بیان اهمیت توزیع عادلانه منابع امکانات و اعتبارات بین تهران و شهرستان ها گفت: در سال جاری ۷۰ درصد بودجه سینمای جوان و ۳۰ درصد بودجه مرکز گسترش سینمای تجربی به استان‌ها اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هنرمندان شهرستانها نیز با کسب افتخارات در جشنواره های فیلم کوتاه ،جشنواره سینما حقیقت توانمندی خود را ثابت کردند به شکلی که ایجاد امکان حضور هنرمندان شهرستانی در جشنواره های مختلف و کسب تجربه  یکی از مهمترین برنامه های سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور است.

وی در خصوص برنامه های این سازمان بیان داشت : برگزاری آیین مهر سینمای ایران ،اختصاص مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز دفاتر سینمای جوان کل کشور ،تدوین ساز و کار به رسمیت شناختن تهیه‌کنندگان استانی و امکان اکران های تولیدات بومی در استانها ، راه اندازی ۲۰۰سینما در کل کشور تا پایان سال جاری ،تولید حداقل پنج یا شش فیلم سینمایی با موضوع فولکلور و مسائل بومی استان از مهمترین برنامه های سازمان سینمایی و سمعی بصری است.

در این نشست که با حضور محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وهیئت همراه، محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از سینماگران و مسئولین موسسات سینمایی مشهد برگزار شد سینماگران استان به بیان مشکلات و مسائل کاری خود پرداختند.

یادآور می‌شود در این سفر محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی و‌مجلس و استان های سینمایی، علیرضا اسماعیلی دستیار و مدیرکل حوزه ریاست ، هاشم میرزاخانی مدیرعامل سینماشهر و مهدی آذرپندار مدیر سینمای جوان، رئیس سازمان سینمایی را همراهی می‌کنند.