یاد استاد در نگارخانه رضوان

یاد استاد در نگارخانه رضوان نمایشگاه آثار خوشنویسی مرحوم علی‌اکبر ابراهیم‌زاده، با عنوان «یاد استاد» د  نگارخانه رضوان مشهد برپا شد. به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نمایشگاه آثار خوشنویسی مرحوم علی‌اکبر ابراهیم‌زاده، با عنوان «یاد استاد» در نگارخانه رضوان مشهد برپا شد. […]

یاد استاد در نگارخانه رضوان

نمایشگاه آثار خوشنویسی مرحوم علی‌اکبر ابراهیم‌زاده، با عنوان «یاد استاد» د

 نگارخانه رضوان مشهد برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نمایشگاه آثار خوشنویسی مرحوم علی‌اکبر ابراهیم‌زاده، با عنوان «یاد استاد» در نگارخانه رضوان مشهد برپا شد.

 میترا ابراهیم زاده دختر مرحوم علی اکبر ابراهیم زاده مدیر آموزشگاه و موسسه هنرهای تجسمی گفت : این نمایشگاه شامل  ۲۴ اثر خوشنویسی و۳ اثر نقاشی به سبک آب مرکب است.

وی با اشاره به زندگی هنری استاد اظهار داشت: استاد علی‌اکبر ابراهیم‌زاده متولد سال ۱۳۳۶ در رشتخوار تربت حیدریه بود که در سال ۱۳۵۷ از زادگاه خود به مشهد نقل مکان کرد و به صورت حرفه‌ای به فراگیری رشته خوشنویسی پرداخت.

زنده یاد علی اکبر ابراهیم زاده از محضر استادانی همچون اسماعیلی قوچانی و مهدی‌زاده بهره برده است.

ایشان از سال ۱۳۷۴ سابقه تدریس خوشنویسی در مشهد داشت و در دانشگاه تربیت معلم و انجمن خوشنویسان تدریس کرده بود و ریاست انجمن خوشنویسان چناران را نیز برعهده داشت.

این استاد خوشنویس در سن چهل و چهار سالگی در سال ۱۳۸۰ دار فانی را وداع گفت. وی با اساتید همچون استاد اسماعیلی قوچانی- فراستی- قائم مقامی-صحافی مقدم-صالحی- جافری- مدارا-مرادی هم دوره بود.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹، در نگارخانه رضوان مشهد به نشانی خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای هنرمندان و هنردوستان است.