فرهنگ مقاومت نسخه قدرتمند عبور از بحران های ملی است

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت : در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی تجربه دفاع مقدس می تواند راه‏گشای نسل نو در عبور از بحران های ملی باشد. افشین تحفه گر در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که با موضوع هم افزایی و تقویت همکاری این دو نهاد […]

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت : در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی تجربه دفاع مقدس می تواند راه‏گشای نسل نو در عبور از بحران های ملی باشد.

افشین تحفه گر در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که با موضوع هم افزایی و تقویت همکاری این دو نهاد برگزار شد، افزود: هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های جوانان و مردمان این سرزمین، قله رفیع عشق به انقلاب اسلامی و نقطه اوج ایثار و تبلور زیباترین صفات انسانی بود.

وی ادامه داد: مروری بر آنچه در دهه اول انقلاب گذشت و در ماجرای دفاع مقدس عینیت یافت، حاوی درس‏ ها، عبرت‏ ها و نیز دستاوردهای ارزشمندی است که این آموزه ها امروز نیز در آغاز راه دهه چهارم انقلاب اسلامی می تواند راه‏گشای نسلی باشد که تحقق پیشرفت و عدالت در گرو عزم و اراده اوست.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: تعمیق و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش های دفاع مقدس و روحیه ایثار به عنوان یک الگوی عینی و آشنا کردن مردم به خصوص جوانان و نوجوانان با ایثارگری ها و رشادت های شهیدان و رزمندگان در این دوران پر افتخار، باید به عنوان یک اصل مد نظر آحاد مردم و بویژه مسوولان فرهنگی قرار گیرد تا مقدمه  تربیت جوانان و سازندگی کشور فراهم آید و در یک کلام فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، نسخه قدرتمند عبور از بحران های ملی است.

وی در ادامه به نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد وگفت: بنیاد شهید با توجه به وظایف ذاتی خود در حوزه فرهنگ سازی شاخصه های فرهنگ ایثار و شهادت و تبین مولفه های ایثار برای نسل امروز می تواند نقطه وصل به فرهنگ عمومی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن تقدیر از رویکرد تحولی شورای فرهنگ عمومی استان و اعلام آمادگی برای همکاری های تنگاتنگ با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی بمنظور تقویت و توسعه دستور جلسات و مصوبات گفت: توجه به گنجینه های بالقوه فرهنگ ایثار و شهادت و ضرورت تاثیرگزاری آن بر فرهنگ عمومی می طلبد تا فعلیت آن تحقق یافته و فرهنگسازی شود.